Kaapstad - Victoria Falls - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Chantal Kersten - WaarBenJij.nu Kaapstad - Victoria Falls - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Chantal Kersten - WaarBenJij.nu

Kaapstad - Victoria Falls

Blijf op de hoogte en volg Chantal

15 September 2014 | Zimbabwe, Victoria Falls

Yeaah, na drie weken een bericht vanuit Afrika. Op 25 augustus vertrokken naar Kaapstad, waar op 27 augustus mijn reis naar de Victoria Falls begon. De groep bestond uit ongeveer 20 mensen met allemaal verschillende nationaliteiten. En tot de Vic Falls zou deze groep min of meer bij elkaar blijven. We hadden twee reisbegeleiders 'Captain Boyd' onze chauffeur, en 'Mama' die voor onze de komende drie weken het eten ging verzorgen, met een beetje hulp van alle reizigers. De meeste tijd slapen we in tenten en soms in een lodge (wat dan echt luxe is, met een normaal bed en douche). Vanuit Zuid-Afrika vertrokken we naar Namibië. Dacht ik het mooie weer op te zoeken, was het de eerste dagen echt ontzettend koud en regenachtig. Het was een beetje kamperen in Nederland op de camping in de herft, alleen dan in Afrika. De eerste dagen was ook vooral veel reizen. De hoogtepunten waren de Fish River Canyon, de zonsopkomst op de Dune 45 en de Sossusvlei/Deadvlei. Dit was echt top, ontzettend mooi uitzicht en een prachtig landschap! Vanaf daar zijn we verder gereisd naar het plaatsje Swakopmond. Het weer werd vanaf hier beter en tot nu toe is het echt Afrikaans warm, heerlijk! Vanaf Swakopmundo richting Spitskoppe en daarna gingen we op bezoek bij de Himba stam. Toen op zoek naar de wilde dieren in Etosha NP. Waar we direct de eerste dag op de game drive de BIG4 hebben gespot (olifant, neushoorn, leeuw en nijlpaard) van de BIG5 (de Buffalo was niet in dit park, maar heb ik later nog gezien).

Daarna naar de hoofdstad van Namibië, Windhoek. Om vervolgens Namibië te verlaten en door te reizen naar Botswana. Op maar de Bushman. Vanaf Ganzi gereisd naar Maun, waar ik een scenic flight heb gemaakt over de Okavango Delta. Geweldig vanuit de lucht, de natuur en de wilde dieren! Daarna hadden we voor 2 dagen onze tas ingepakt om in de delta te verblijven. Een soort van 'Expeditie Robinson' in Afrika. Twee dagen geen douche, alleen bushtoiletten en gedropt op een eiland met allemaal wilde dieren. We gingen daar naar toe met een soort legerjeep en daarna nog 1,5 uur varen met polers. Deze dagen gingen we wandelen om zoek naar de wilde dieren, proberen met de boot te varen, lezen, slapen en eten. Terug op de camping heb ik nog nooit zo erg genoten van een douche en een toilet. Vervolgens vanaf Nata, naar Chobe NP en gisteren Botswana verlaten voor Zimbabwe. Voor een bezoek aan de Victora Falls, een van de 7 wereldwonderen. En ik weet nu waarom, echt zo ontzettend mooi!! Tot woensdag blijf ik in de Vic Falls en daarna start de nieuwe tour, richting Nairobi. Deze over drie weken een nieuwe update :)

• 16 September 2014 - 09:03

Alexander Nijhuis:

Beste Chantal,

Heel indrukwekkend allemaal, het is hier gekkenwerk :-)
    Ik heb het doorgestuurd aan al je collega's.
    We hopen nog veel van jou capriolen te mogen lezen hier op waar ben jij nu.
    Heel veel plezier gewenst en een dikke Knuffel.

Groetjes Alexander

• 16 September 2014 - 16:52

E Kersten:

Heel leuk hoor Chantal om dit allemaal te lezen we zullen je volgen op je reis veel plezier nog verder op je reis en vele groetjes van ons allemaal hier uit Ede

• 16 September 2014 - 20:59

Wilma Sterk:

Hoi Chantal,
    Je hebt al wat heel wat moois gezien in zo'n korte tijd. Spannend hoor! Chantal bij de Himba stam hahahah ik zie het helemaal voor me (moest je nog een dansje doen)?? Prachtig in de natuur met die wilde dieren. We gaan je volgen op je reis en kijken al uit naar de volgende verhaal. Nou meis geniet van al het moois daar,kijk goed uit ( ja,ja ik weer het wel) maar toch........... Dikke kus en knuffel van ons.

• 17 September 2014 - 14:23

John Peerenboom:

Hoi Chantal,
    Schitterende foto's, geweldig verhaal, we begrepen al waarom je deze reis wilde maken, en nu we je eerste verslag en foto's hebben gezien, begrijpen we het nog meer. Geniet van alles en iedereen, we denken aan je en kunnen niet wachten tot je volgende verslag.

Liefs,
    Fiorina en John

• 17 September 2014 - 20:59

Harry, Elly En Janno:

Hoi,

Wat heb je al veel gezien!!! Prachtige foto's!! Leuk om je op deze manier te kunnen volgen. Geniet ervan!! Groetjes en een dikke knuffel van Janno (hij mist je).