Cambodja & Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Chantal Kersten - WaarBenJij.nu Cambodja & Vietnam - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Chantal Kersten - WaarBenJij.nu

Cambodja & Vietnam

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg Chantal

18 December 2014 | Vietnam, Hanoi

Vanaf de grens van Laos ben ik doorgereisd naar Siem Reap in Cambodja. Op dat moment was het traditionele 'Waterfestival', waarbij er in de hele stad water gebruikt wordt als soort van reinigingsritueel voor het nieuwe jaar. Hierdoor was het vooral ontzettend druk, maar gezellig in de stad. Samen met drie meiden hebben we de volgende ochtend om 04:45u de tuk-tuk genomen naar Angkor Wat, een boeddhistische tempel die wordt beschouwde als het grootste religieuze bouwwerk ter wereld, voor de zonsopkomst. En daarna de hele dag de belangrijkste tempels bezocht, ontzettend mooi en indrukwekkend!

Daarna naar Battambang, waar we een ritje hebben gemaakt op een bamboo-trein en verbleven in een homestay. Vanaf daar naar Sihanoukville, wat vooral bekend staat om zijn mooie stranden. Hier hebben we dan ook even een dagje doorgebracht, gerelaxed op het strand en 's avonds een kroegentocht langs het strand. Daarna naar het plaatsje Kampot, waar we een scooter hebben gehuurd en de berg van Bokor op zijn gereden. Toen naar het idyllische eiland Koh Tunsay, zonder toeristen en een prachtig verblijf aan het strand. Dit was echt vakantie! De laatste stop in Cambodja was Phnom Penh, de hoofdstad. Waar we een bijzonder en indrukwekkend stuk geschiedenis van Cambodja hebben gezien door het bezoeken van de killing fields en het tuol sleng museum.

Vanaf Phnom Penh heb ik een korte tussenstop gemaakt naar Hong Kong, om toch nog wat zakelijke dingen te bespreken en daarna met de Ferry naar Macau voor de autorace. Erg leuk om een keer mee te maken, WTCC met Tom Coronel en Formule 3 met Max Verstappen. En 's avonds nog een feest met een prachtig uitzicht over Macau. Vanaf Hong Kong, via Shanghai, weer teruggevlogen naar Phnom Penh om mijn reis verder te vervolgen naar Vietnam.

Ik ben in Ho Chi Minh City (HCM) begonnen, waar ik een bezoek heb gebracht aan de Cu Chi Tunnels, het oorlogsmuseum, diverse gebouwen en de traditionele waterpuppet show. Vanaf HCM heb ik een 2-daagse tour gemaakt op de Mekong Delta. Met de boot hebben we diverse villages bezocht en een floating market.
Vanaf HCM doorgereisd naar Dalat, waar ik bij de Datanla Waterval canyoning heb gedaan. Een combinatie van abseilen, klimmen, springen en zwemmen. Heel erg gaaf!

Vanaf Dalat doorgereisd richting Nha Trang, waarbij de planning was een paar dagen wat stranden te bezoeken. Echter werd het weer slechter door een kleine tyfoon en hadden we vooral veel regen. Hierdoor hebben we besloten om maar meteen door te reizen naar Hoi An. Een erg gezellig plaatsje, met veel lampionnetjes en een prachtige old town. Hier heb ik een keer een cooking class gedaan, een mountainbike tour en zelf een fiets gehuurd en wat rondgereden.

Vanaf Hoi An naar Hue, waar we een motorbike tour hebben gedaan. En daarna naar Dong Hoi waar we de Paradise Cave hebben bezocht en de mud Cave. Via ziplining moesten we de grot inzwemmen en daarna kwamen via een modderpad, letterlijk uit in een bad van modder. Heel bijzonder. Daarna met de kayak terug gevaren. Vanaf daar een lokale trein genomen naar Ninh Binh om de tocht te eindigen in de hoofdstad Hanoi. Waar we de laatste avond met de groep een streetfood tour hebben gedaan en daarna afscheid genomen.

Zelf heb ik nog een motorbike tour door Hanoi gedaan. En ben daarna op een 2 daagse cruise naar Halong Bay geweest. Een prachtig gebied! Waar we nog grotten hebben bezocht, gezwommen, gekayaked en in de ochtend Tai Chi. Daarnaast heb ik nog een 2 daagse trekking tocht naar Sapa gemaakt, welke vooral bekend staat op de prachtige omgeving en de rijstvelden. Erg mooi! Nu nog een laatste dagje in Hanoi en 20 december verlaat ik Azië en vlieg ik naar Sydney, Australië.

• 18 December 2014 - 18:06

Theo En Francina:

Hoi Chantal
    Mooi verhaal weer en mooie foto's

In jou tijdzone is het nu 19 december, dus VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE 23e VERJAARDAG

Maak er een mooie dag van.
    Groetjes Francina Maurice Remco Theo

• 18 December 2014 - 21:47

Wilma:

Pfffffffff wat een bijzondere plaatsen en wat heb je weer leuke dingen meegemaakt. Ook hele mooie foto's. Ook wel bijzonder om je verjaardag te vieren in een andere omgeving. CHANTAL ALVAST VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG EN EEN KNUFFEL van Ludo, Wilma, Amber en Guido. We nemen strakts een borrel en proosten op jou. Veel liefs Wilma :-)

• 19 December 2014 - 00:20

Anja Kersten:

joe hoe! world traveller !! gefeliciteerd met je verjaardag liefs van Frank en Anja. En natuurlijk prettige kerstdagen en een gezond 2015 in Down Under>> Zomer!!