Australië - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Chantal Kersten - WaarBenJij.nu Australië - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Chantal Kersten - WaarBenJij.nu

Australië

Door: Chantal Kersten

Blijf op de hoogte en volg Chantal

13 Februari 2015 | Australië, Alice Springs

Op 21 december aangekomen in Sydney! Hier verbleef ik een paar dagen om uiteraard het Opera House, the Harbour Bridge, Hyde Park, Botanic Gardens en de beaches te bezoeken. Vanaf Sydney doorgereisd naar Spot X voor een 5 daagse surfcamp. Erg leuk en intensief, maar ik kon uiteindelijk op mijn surfboard staan en draaien. Op het surfcamp hebben we dan ook met z'n alle kerst gevierd op het strand met een heerlijk kerstdinner.

Vanaf Spot X naar Byron Bay gegaan. Een ontzettend gezellig plaatsje met veel backpackers, om even een paar dagen te relaxen en Oud en Nieuw te vieren. Op het strand met 30 graden, alleen zonder vuurwerk. Tsjaa je kan niet alles hebben hè.

Vanaf daar doorgereisd naar Surfers Paradise en toen naar Brisbane. Hier ben ik naar een Kaola Sanctuary geweest, waar ik voor het eerst in Australië koala's en kangaroo's heb gezien. Een paar dagen doorgebracht in Brisbane en vanaf daar naar de Australia Zoo geweest en doorgereisd naar Noosa.

In Noosa een aantal wandelingen gemaakt door het National Park en voor het eerst een slang gezien in het wild. Daarnaast ben ik een dag gaan kanoën over de Everglades. En ben ik drie dagen naar Fraser Island geweest met een 4x4 jeep. Dit is een zand eiland waar we met de auto over het strand konden rijden door het losse zand. Met z'n achten in de auto en we mochten zelf rijden. Hele mooie meren gezien (Lake McKenzie en Lake Waddy) met een volledige Dr. Fish behandeling in een van de meren. En de Champagne Pools bezocht. Een erg leuke trip!

Vanaf Noosa, via Rainbow Beach, Agnes Water en Rockhampton naar Airlie Beach gereisd. Echter was het vooral regenachtig in deze plaatsjes dus kon je vrij weinig doen. Airlie Beach was een heel leuk plaatsje met mooi weer, vanaf waar ik 2 dagen heb gezeild naar de Whitsundays. Het mooiste strand wat ik tot op heden heb gezien. Hier heb ik ook voor het eerst gedoken, een hele indrukwekkende wereld onder water. Met veel verschillende soorten vissen en kleuren koraal. Daarna nog een dag doorgebracht in Airlie Beach, want het was Australia Day! Erg gezellig!

Doorgereisd naar Townsville om de Ferry te pakken naar Magnetic Island. Hier heb ik twee dagen doorgebracht en vooral veel gewandeld op het eiland met prachtige uitzichten. Terug met de Ferry naar het vaste land en toen doorgereisd naar Mission Beach, waar ik mijn Skydive heb gedaan. Dit was echt zo gaaf, met een prachtig uitzicht op het land, de Great Barrier Reef en uiteindelijk geland op het strand. Een geweldige ervaring!!

Vanaf Mission Beach naar Cairns, wat de laatste stop was van de oostkust van Australië. Hier heb ik nog diverse tours gedaan naar onder andere Port Douglas en Cape Tribulation, het regenwoud van Australië. Op de Tully River heb ik rating gedaan. Een dag naar de Artherton Tablelands, met prachtige watervallen en de laatste dag op de boot om te duiken in de Great Barrier Reef. Waar ik zowel een haai als nemo heb gezien. En uiteraard heel veel andere vissen en diverse soorten koraal.

Vanaf Cairns ben ik naar Alice Springs gevlogen (midden Australie) om toch nog iets mee te krijgen van de outback van Australië. Vanaf Alice Springs heb ik een driedaagse tour gedaan naar Uluru, Kata Tjuta en Kings Canyon. Ontzettend warm (rond de 44 graden) maar heel erg mooi en indrukwekkend!! Heel veel gewandeld, buiten onder de sterren geslapen en prachtige zonsopkomsten en -ondergangen gezien.

Mijn avontuur in Australië zit er alweer op en ik vlieg morgen naar Nieuw-Zeeland. Al is er nog zoveel meer te zien in Australië, dus ik moet eigenlijk nog een keer terug. Wie weet over een paar jaar....

  • 14 Februari 2015 - 09:05

    John Peerenboom:

    Hoi Chantal,

    Als ik je verhaal zo heb gelezen en gehoord lijkt het me inderdaad een schitterend land waar je zeker nogmaals een keer naar terug zou willen. Geweldige ervaringen die niemand je meer afpakt.
    Goede vlucht naar Nieuw Zeeland en wij maar weer wachten op nieuwe avonturen.
    Blijf genieten van elk moment.!!!

    Groeten van Fiorina, en iedereen hier.
    JOHN

  • 15 Februari 2015 - 18:24

    Wilma:

    Ja hoor Chantal, weer terug............effe rustig.!!!!! Wat gaat het eigenlijk snel nu ben je alweer in Nieuw-Zeeland. Weer een ander land, andere cultuur en dan over 2 weken komen je ouders hoe leuk is dat.!!!:-) veel plezier, en kiek ie wel ut niet meer van die enge dingen doen hoor!!!! Dikke vette zoen van ons allen ♡

    Veel liefs van Ludo, Wilma, Amber en Guido.

  • 18 Februari 2015 - 00:06

    Anja:

    Wij dachten al waar blijven de verhalen!... maar je had natuurlijk zoveel te zien ;-) Leuk om te lezen weer; Australie ..voor ons ook een stukje herinnering. Herkenbare plekken ben je geweest super! Nog effe en dan komen je pa en ma daar de boel onveilig maken? veel plezier met zn allen! liefs Anja en Frank

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Chantal

Actief sinds 25 Aug. 2014
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 10825

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 18 Juni 2015

Wereldreis

Landen bezocht: