Victoria Falls - Nairobi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Chantal Kersten - WaarBenJij.nu Victoria Falls - Nairobi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Chantal Kersten - WaarBenJij.nu

Victoria Falls - Nairobi

Blijf op de hoogte en volg Chantal

14 Oktober 2014 | Thailand, Bangkok

Op 17 september vervolgde ik mijn reis vanaf de Victoria Falls in Zimbabwe, richting Lusaka (hoofdstad Zambia). We reisden met zo'n 18 personen en de meeste zouden maar reizen tot Dar Es Salaam. Lisa, met wie ik de eerste drie weken ook reisde en samen de tent en kamers deelde, reisde net als ik helemaal tot Nairobi.

De eerste dagen veel reizen, vanuit Lusaka naar Chipata en vanuit hier naar South Luangwa NP. We verbleven op een camping direct naast de Luangwa River. Prachtig! We zijn vanuit hier naar een plaatselijke textiel maker geweest en daarna naar een plaatselijk dorpje. We werden heel hartelijk ontvangen en er werd voor ons gezongen en gedanst door de inwoners. We mochten de huisjes, naja hutjes, bekijken waar de mensen wonen. Echt Afrikaans. De volgende dag een game drive door South Luangwa NP. Om 16u vertrokken om zowel in het daglicht als 's avonds de wilde dieren te spotten. Een hele leuke ervaring om dit in het donker te doen en 4x een luipaard gespot, dus een zeer geslaagde tocht. Daarna vertrokken richting Malawi, eerst naar de hoofdstad Lilongwe om vervolgens aan Lake Malawi te verblijven. We verbleven twee dagen op Kande Beach, waar je vanuit het strand naar een vissersdorpje kon lopen. De volgende dag zijn we naar een lokaal dorpje geweest, waar we een school (120 kinderen per klas) en een ziekenhuis hebben bezocht. En uiteraard hebben gerelaxed aan Lake Malawi, waar we tevens s'avonds lokaal hebben gegeten op het strand. Niet heel erg lekker... Daarna nog een dag doorgebracht aan Chitimba beach, ook Lake Malawi. Waar we 's avonds met lokale mensen naar een bar zijn geweest, met heel veel vliegen en een enorme stank van het goedkope bier in Malawi. Wat echt niet te drinken is!

Daarna Malawi verlaten, op naar Tanzania. Heel veel reizen, om uit te komen in Dar Es' Salaam. De groep viel hier uiteen en we reizen door met 11 mensen naar Zanzibar. Dit is een eiland, dus eerst 2 uur op de Ferry. En daarna met de taxi naar de andere kant van het eiland, Nungwi. Het vele reizen is het waard geweest, Zanzibar is werkelijk een paradijs met ontzettend mooie stranden en heel helder water. Echter regende het de volgende ochtend, maar in de middag was het idyllisch mooi. In de zee gezwommen en cocktails gedronken aan de bar. Vanuit Nungwi gingen we richting de andere kant van het eiland richting Stone Town. Samen met nog 4 andere wilde ik heel graag met dolfijnen zwemmen. Dus wij zijn met z'n vijfen naar een strandje gegaan, waar we werden opgehaald met een bootje. Na ongeveer een half uurtje varen zagen we de wilde dolfijnen al zwemmen. Echt zo gaaf! We konden met het bootje heel dichtbij komen en mochten dan met snorkels uit de boot springen en onder water kijken. Het water was zo helder dus je kan midden op de zee nog de bodem zien. En heel veel dolfijnen! Ze zwommen onder je voeten door, speelden op de bodem in het zand, baby dolfijnen, echt geweldig! En geen enkele andere toeristen. Daarna nog gesnorkeld op een plek met vele kleuren koraal en ontzettend veel en mooie vissen. Een super ervaring! Daarna naar Stone-Town, waar we een middagje hebben doorgebracht in de stad. De volgende ochtend met de Ferry terug naar het vaste land, waar iedereen een beetje zeeziek werd op de boot door de wilde golven, en dan duurt 2 uur lang.

Vanuit Dar Es' Salaam een lange rit richting Lushoto, midden in de bergen. Waar we een wandeling hebben gemaakt naar een view punt, waar je de Kilimanjaro kon zien. Echter door de wolken was de berg niet te zien, maar het uitzicht was er zeker niet minder om. Daarna doorgereisd naar Arusha om ons voor te bereiden op drie dagen Serengeti. De volgende ochtend in 4x4 trucks vertrokken richting Serengeti. Onderweg nog gestopt bij een slangenpark en een Masai museum en nog wat geluncht. In de middag kwamen we aan in de Serengeti met een korte stop met uitzicht op de Ngorongoro Crater. De camping waar we verbleven lag aan het einde van het NP, dus een snelle game drive om bij de camping te komen. Dit is het mooiste NP wat ik in Afrika heb gezien. Geweldige natuur en heel veel wilde dieren. In kuddes zie je ze voorbij komen! Aangekomen op de camping, naja gewoon tenten midden in het park, gegeten en daarna richting de tent. Het was al donker en de buffalo's liepen 2 meter van de tent af. Geweldig om middenin de natuur de wilde dieren te zien en te horen. S Nachts hoorden we ook nog een olifant langs onze tenten lopen. De volgende dag de hele dag rondgereden in de Serengeti, veel leeuwen, zebra's, buffalo's, cheeta's en dus ook hele kuddes gezien & de prachtige landschappen. Na het eten meteen naar de tent, want doordat het volle maan was, waren de leeuwen actiever en mochten we niet meer buiten de tent komen. Bij de tent nog buffalo's en olifanten gezien. De leeuwen hebben we niet bij onze tent gezien, maar wel gehoord. Heel bijzonder. De volgende nog rondgereden en richting de Ngorongoro Crater. Onze tenten stonden op +/- 2000m hoogte, dus het zou koud worden s Nachts. En dat was het ook! Heel koud en dit keer liepen s'avonds de zebra's naast onze tenten. De volgende dag rondgereden in de Ngorongoro Crater. Ook weer een prachtig landschap en eind van de middag terug richting Arusha. Dit park was echt overweldigend mooi!! De volgende dag gereisd vanuit Arusha naar de grens van Kenia en doorgereden naar Nairobi, waar de tour in Afrika ten einde is gekomen.

Voordat ik naar Azië zou gaan ben ik nog een paar dagen naar een kindertehuis geweest in Naivasha. Echt geweldig! Ik heb geholpen met eten koken, gewerkt in de green house met tomaten, kinderen naar school gebracht, geholpen met huiswerk maken,gezongen, gegeten en met de kleinsten op tour geweest. Een geweldige ervaring, en werkelijk een super project met toppers van kinderen en begeleiders! Vrijdag 10 oktober vanuit Nairobi naar Doha gevlogen en Afrika verlaten, om door te vliegen naar Bangkok. Wat dan een hele andere wereld is! Morgen komt Amber en blijven we nog een paar dagen in Bangkok om dan zaterdag samen verder te reizen naar het noorden van Thailand en daarna richting Laos. Ik kan niet wachten!

• 14 Oktober 2014 - 15:42

Patricia:

hee chantal, wat een overweldige aventuren weer!!
    xxx

• 14 Oktober 2014 - 16:29

John Peerenboom:

Hoi Chantal,

Het wordt steeds mooier, ga vooral zo door.
    We denken aan je.

Groeten,
    John

• 15 Oktober 2014 - 11:09

Wilma Sterk:

Chantal, wat heb je weer veel meegemaakt! Je omschrijft je belevenissen en avonturen ook op een hele leuke manier op je blog, waardoor het fijn is om te lezen. Spannend hoor jij in de tent en olifanten naast je!! Ook een hele belevenis bij dat kindertehuis (echt iets voor jou). Afrika is nu afgesloten en je gaat nu weer nieuwe avonturen beleven in Azië. Een kompleet ander land. De eerste drie weken doe je dit samen met Amber en ik wens jullie beide zo ongelooflijk veel plezier op deze reis. Jullie hebben het zoo verdiend!!!! Dikke knuffel voor jullie beide.

• 15 Oktober 2014 - 19:52

Marian Brouwer:

Hoi Chantal en Amber,

Chantal ik ben de tante van Amber en hoorde van jouw blog. Ik heb mij inmiddels aangemeld om jullie reisverslagen te volgen. Heb al contact gehad met Wilma en gehoord dat Amber goed is overgekomen, fijn hoor. Ik wens jullie een hele fijne vakantie toe, en zie uit naar jullie reisverslagen en foto's.
    Maak er wat moois van.

Vriendelijke groeten van
    Marian en Hans.

• 16 Oktober 2014 - 16:04

Anja Kersten:

Joe hoe Chantal! super die verhalen! en alweer veel gezien en beleefd. Erg leuk om te lezen en je foto's te bewonderen. Veel liefs en groetjes van Frank en Anja. o ja Amber is er inmiddels ook? Veel plezier daar samen, tot gauw... haha (grapje)

• 28 Oktober 2014 - 19:31

Margit:

Hoi Chantal,
    Eindelijk je blog en tijd gevonden om naar je mooie avontuur te kijken. Ziet er prachtig en avontuurlijk uit allemaal, ik spreek je ouders regelmatig bij Tesqua, dus had al wel wat verhalen gehoord natuurlijk.
    Het ziet ernaar uit dat je het prima naar je zin hebt, of je gelijk hebt! Geniet ervan, en ik blijf je volgen,
    Heel veel plezier en liefs,
    Margit

• 01 November 2014 - 18:39

Bart En Mirjam:

Hoi Chantal,
    Uiteraard worden we door je ouders goed op de hoogte gehouden van je belevenissen. Veel leuker is het natuurlijk om je eigen verhalen te lezen. We kijken al uit naar je volgende verslag. Veel plezier en geniet met volle teugen! Groetjes, Bart en Mirjam